tisdag 11 februari 2014

Alla är vi älskade av Gud!!!

Tänk vad fantastisk att vi alla är Guds favoriter! Förstår vi detta egentligen? I 1 Joh. 4:10 Står det "Kärleken består inte i att vi har älskat Gud utan i att han har älskat oss och sänt sin Son till försoning för våra synder," Hela mänskligheten har blivit räddad med denna kärlek och skapelsen, människan, är Guds favorit, du och jag, då det var oss han tänkte på när Jesus dog på korset. Vi blev utvalda att räddas! Det är fantastiskt att få tag på denna kärlek varje dag och låta den spira i ditt och mitt inre. Du och jag är älskade varje stund av vår far i himlen men du och jag måste öppna upp dagligen för den kärleken och tillåta den spira. Denna kärlek ger mig kraft varje dag och motivation för varje dag oavsett vad som möter mig, då det finns ingenting som kan skilja mig från Guds kärlek i Jesus Kristus! Den handen är starkare än allt!




Rom 8: 35,38-39.
"Vem kan skilja oss från Guds kärlek?Nöd eller ångest, förföljelse eller hunger, fara eller svärd? Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som skall komma, varken makter, höjd eller djup eller något annat skapat skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre."





 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar